Friday, November 5, 2010

* saye profesional... *

owned by izzati imi at Friday, November 05, 2010

"Berikanlah nasihat kepada aku di kala aku sedang bersendirian dan janganlah menasihati aku di kala aku di tengah kerumunan orang. Memberi nasihat di tengah keramaian orang samalah dengan kehinaan dan aku tidak sudi untuk mendengarnya. Apabila engkau tidak bersependapat dengan aku dan aku tidak mahu mematuhi nasihat kamu, maka janganlah kamu marah."
- Imam Shafie -

same laa juge kalau kite nk nshat org an...
x yah laa nk spread2 status KETIDAKPUASAN HATI KITE TUE kt fb ke myspace ke....
atau ape2 laa yg mlibatkan ramai2 org untk mmbace n mengomen...
( hehe...ade ke ayt 'mengomen'..? ) huhu...
wat malu DIRI SNDIRI n org yg dmksudkan 2...
SEBAB nye...
bile kite critakan aib kite pd org len...
mksdnye kite da mmbuka pekung diri kite sndri an...
elok2 org hrmat kite sbb kite seorg yg profesional..
pstu, org len pn da aggp kite SAME mcm org yg kite x puas aty 2...
huuu... sangat kesian ngn org ini...

urm..ok...paham...mgkn kite prlukn tmpat utk mncurh prasaan..
tp agak2 laa..
xkn kt fb 2 pn nk cter pasl kite x puas aty pd org 2...
siap gtw name skali...
x ke ksian pd org 2...
at least...kalu xpuas aty pn an...
jgn mention name...
sbb cube kite ltak diri kite kt tmpt org 2...
msti malu kan...
dlm ISLAM pn da ckp...
x elok utk malukan diri org len d khalayk org ramai...
nt makan diri kite sndri...
x pcaye?? cube laa...huhu...
tyme 2 bkn dye je malu..kite skali malu...
kn da same2 malu...rugi kn...

so...MORAL OF THE STORY nie...xperlu laa nk hbeskan air liur n tnaga 
utk memalukan org len...
kalu x puas aty...ckp trus trang...
FACE 2 FACE...
x rugi pn kalu ajk bncg...
ckp elok2... pk kan cara utk setel kn mslh...
kn care org yg PROFESIONAL 2...
darah pn x naek...
malu pn x...
aman dunia... (^^)

0 eaten cupcakes:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
preciousgirl.copyright. Powered by Blogger.
 

ONE, TWO, GO.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea